Výzva

Společnost Ball Aerosol Packaging, která vyrábí protlačovaná hliníková pouzdra na balení potravin a aerosolů, se na nás obrátila s novou výzvou. Naším společným záměrem bylo zviditelnit společnost jako dobrého zaměstnavatele ve Velimi, přitáhnout a udržet kvalitní zaměstnance především ve výrobě a hlavně zlepšit interní komunikaci a atmosféru ve firmě. Ničemu také nepomáhal fakt, že se název společnosti několikrát v minulosti měnil.

Naším prvním krokem byl interní průzkum. Začali jsme úvodním workshopem s managementem, 3 workshopy se zaměstnanci a dotazníkem pro celou společnost. Z rozhovorů a dotazníků jsme byli schopni určit image a pozici značky Ball Aerosol Packaging.

Zmapovali jsme zkušenostní body a konkurenci. Poté jsme prodiskutovali s managementem naše zjištění, vygenerovali SMART cíle a pustili se do kreativní tvorby webové stránky, focení, tvorby časopisu a dokonce i maskotů.

Řešení

Stanovili jsme si SMART cíle

1. Cíl

Zvýšení spokojenosti a zapojení zaměstnanců

2. Cíl

Doplnění stavu zaměstnanců dle aktuálních požadavků

3. Cíl

Snížení přesčasů ve výrobě na 1-2 směny za měsíc

Jak jsme postupovali

Workshop a dotazníky se zaměstnanci

Díky workshopům jsme pochopili uvažování zaměstnanců. Abychom zamezili vnímání rozdílů mezi odděleními, všem zaměstnancům jsme předali dotazníky v tištěné podobě.

Firemní časopis Ballíček

Vytvořili jsme a pojmenovali firemní časopis Ballíček, který v Ball Aerosol Packaging dříve neexistoval.

Focení a marketingové persóny

Společně jsme vybrali marketingové persóny a nafotili jak je, tak i všechny oddělení a zajímavosti ve společnosti.

Kariérní web

Vytvořili jsme kariérní web za použití vlastních materiálů.

Ballmani se představují

Vše začalo u přípravy konceptu budování značky zaměstnavatele, kdy vznikla potřeba rychle vytvořit billboard. Společnými silami jsme vytvořili motto: „S našimi produkty se setkáváte každý den.“

Přemýšleli jsme, jak vše sjednotit s myšlenkou, že jsou plechovky součástí života. S tím přišel nápad maskota „Ballmen“.

Z malého žertu vznikl reálný nápad a několik charakterů podle toho, jaké téma nám maskot pomáhal komunikovat.

Další podpora komunikace

Oprášili jsme nástěnky

Zlepšilo se sdílení informací převážně pro lidi ve výrobě.

Články na blogu

Rozhovory se zaměstnanci a aktuality ze života firmy.

Propagace na internetu

Textová a display reklama v sítích Google a Seznam, sdílení obsahu na sociální síti a cílená propagace.

Pracovní veletrhy

Účast na veletrzích práce v regionu Kolín a Kutná Hora.